5 kluczowych trendów SEO dla przedsiębiorstw do obejrzenia w 2022 r.

Planujesz strategię SEO dla przedsiębiorstwa na 2022 rok? Nie przegap tych pięciu ważnych trendów, które powinieneś mieć na swoim radarze. W ciągu ostatniego roku rola SEO dla przedsiębiorstw w każdym rodzaju biznesu i branży stała się głównym obszarem zainteresowania.

 

SEO, jako najbardziej opłacalny sposób odkrywania produktów i usług, stało się również kluczowym kanałem strategicznym, który dostarcza wgląd w zachowania konsumentów i intencje klientów we wszystkich obszarach przedsiębiorstwa. W tym artykule określamy pięć kluczowych trendów i obszarów, na które warto zwrócić uwagę w 2022 roku.

 

Wielki obraz w SEO dla przedsiębiorstw na rok 2022

Enterprise SEO polega na zarządzaniu SEO na dużą skalę, zazwyczaj w ramach lub dla organizacji, które mają duże witryny internetowe oraz szeroką gamę produktów i usług. Duże marki z wieloma działami i infrastrukturą to typowe przykłady organizacji, które wykorzystują technologię SEO dla przedsiębiorstw i wdrażają podstawowe zasady w biznesie. Enterprise SEO obejmuje również zarządzanie interesariuszami, planowanie i strategię oraz dostosowanie do celów firmy.

trendy skutecznego pozycjonowania i SEO

W 2022 roku będzie to obejmować:

*Poprawa współpracy między kanałami i szerszą współpracą działów.

*Zaawansowane procesy i systemy przepływu pracy i raportowania.

*Wykorzystywanie danych i spostrzeżeń w czasie rzeczywistym.

*Ogarnięcie i praca z technologią i automatyzacją AI.

 

Wyzwania pozycjonowania dla firm mogą się różnić w zależności od organizacji. Jednak podobieństwo można znaleźć w obszarach takich jak zaangażowanie kadry kierowniczej, współpraca wewnętrzna i szersza integracja cyfrowa (pokazywanie wpływu). Wraz z wyzwaniem z zeszłego roku pojawia się szansa na przyszły rok – i mając to na uwadze, przyjrzyjmy się 5 kluczowym obszarom, które należy wziąć pod uwagę, planując strategię SEO dla przedsiębiorstwa na nadchodzący rok.

1. Nadążanie za aktualizacjami wyszukiwania, najlepszymi praktykami i algorytmami wyszukiwarek

Jednym z największych wyzwań stojących przed jakimkolwiek marketerem SEO jest nadążanie za zmianami. Wystarczy spojrzeć na wiadomości z zeszłego tygodnia dotyczące aktualizacji Google, aby wyczuć reakcję i niepewne, że wprowadza to do myślenia SEO.

 

Dla korporacyjnych marketerów SEO aktualizacje i zmiany algorytmiczne to miecz obosieczny, który obejmuje:

*Reagowanie, naprawianie i optymalizacja – podejmowanie działań.

*Przełożenie wpływu biznesowego na organizację.

2021 był rokiem „przyspieszonych poszukiwań”. Duże wdrożenia, takie jak aktualizacja Page Experience i Core Web Vitals, spowodowały renesans zapotrzebowania na techniczne SEO.

 

Ponowne pojawienie się zasad EAT miało również kolosalne znaczenie dla przedsiębiorstwa. Wprowadzenie przez Google swojego zunifikowanego modelu wielozadaniowego (MUM) oznacza, że ​​marketerzy korporacyjni we wszystkich dyscyplinach cyfrowych będą uwzględniać zapytania intencji w typach treści, aby zmniejszyć wykrywalność treści o niskiej jakości.

techniki i naukowe podejście do optymalizacji

Treść i potrzeba trafności kontekstowej

W szczególności koncentracja na udowodnieniu, że treść jest godna zaufania i wiarygodna, stała się niezbędna dla specjalistów pozycjonowania dla firm, którzy chcą pokazać wpływ na biznes w postaci wartości marki i przychodów. Aktualizacja Google Spam wcześniej w tym miesiącu uzupełnieniem tego podejścia. Przy takiej szybkości zmian, skuteczne pozycjonowanie w firmie musi zwrócić uwagę na  technologię, aby pomóc im śledzić zmiany, reagować i podejmować działania.

 

Najlepszym sposobem na wyprzedzenie zmian jest zapewnienie proaktywnego podejścia do treści i technicznego SEO za pomocą Core Web Vitals.

Skupić się na:

*Tworzenie treści. Skoncentruj się na stronach i treści kategorii (zwłaszcza w przypadku witryn e-commerce).

*Stan i struktura Twojej witryny, w tym nawigacja i architektura.

*Strony i szybkość ładowania dla urządzeń mobilnych i komputerów stacjonarnych.

*Technologia, wgląd w czasie rzeczywistym i automatyzacja.

 

2. Wzrost przyjęcia automatyzacji

W tym roku, według  badania PwC , 52% (z bazy 1000 ankiet) organizacji przyspieszyło wdrażanie sztucznej inteligencji. Ponadto automatyzacja rutynowych zadań znalazła się w pierwszej piątce aplikacji. Dla niektórych profesjonalistów SEO, zwłaszcza jeśli zarządzają za pomocą rozwiązań wielopunktowych, automatyzacja słowa jest postrzegana jako zagrożenie dla ich pracy.

Jest jednak odwrotnie. Automatyzacja już pomaga wiodącym markom i organizacjom nadążać za zmianami i działa jako wirtualny partner SEO. W przypadku SEO dla firm w 2022r. automatyzacja będzie niezbędna do skalowania.

 

Poza pomaganiem w oszczędzaniu zasobów poprzez dbanie o rutynową i powtarzalną automatyzację, pomaga również uwolnić czas, aby skupić się na kreatywności, strategii i dostosowaniu cyfrowym – wszystkich istotnych elementach kompetencji SEO przedsiębiorstwa. Jednak nie spędzaj całego czasu na pogoni za algorytmem.

 

Zamiast tego pozwól, aby technologia pomagała wykrywać, wstępnie określać i naprawiać, kiedy i gdzie jest to właściwe. Człowiek nie może przetworzyć wszystkich danych, którymi dysponuje. Dla profesjonalistów SEO w przedsiębiorstwie kluczem do skalowania jest automatyzacja.

seo dla firm 2022

W 2022 r. spójrz w stronę automatyzacji, aby pomóc na trzech poziomach:

L1: Monitorowanie i wykrywanie

*Anomalie w wynikach SERPS.

*Raportowanie zespołu o rankingach i ruchu.

*Linki i profile linków zwrotnych.

*Audyty SEO.

 

L2: Ręczne SEO

*Zbieranie danych w regularnym tempie.

*Zaawansowane badanie intencji słów kluczowych.

*Pozyskiwanie linków.

*Optymalizacja treści.

 

L3: Wgląd i działania automatyczne

*Analiza większych zbiorów danych w czasie rzeczywistym.

*Treść i wielokrotne (duże) audyty witryn.

*Poprawki błędów i łączenie stron internetowych.

*Podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym.

Search Business Intelligence może pomóc organizacjom w dokładnym określeniu tego, co jest najważniejsze dla nich i ich branży. Może również pomóc SEO w przedsiębiorstwie przeglądać trendy na poziomie makro/branży oraz na poziomie szczegółowym/kategorii. Według ankiety przeprowadzonej przez 750 specjalistów zajmujących się wyszukiwaniem i marketingiem cyfrowym, przeprowadzonej przez moją firmę, 79% uważa, że ​​dane wyszukiwania są lub będą częścią strategii. Dla 33% z nich jest to kluczowy wkład w wiele strategii biznesowych.

 

W 2022 r. marketerzy korporacyjni muszą lepiej prezentować wartość wynikającą z analizy biznesowej, aby uzyskać korzyści biznesowe w całej organizacji. Na przykład:

*Poprawa świadomości marki.

*Dostarczanie informacji zwrotnych na temat marketingu produktów i spostrzeżeń na temat przyszłych premier.

*Budowanie przychodzących i wychodzących kampanii generowania leadów.

*Dostarczanie zespołom sprzedażowym informacji o trendach rynkowych.

*Dostarczanie treści i zespołów cyfrowych na podstawie intencji i typów SERP/treści.

*Współpraca z zespołami PR przy optymalizacji mediów oraz artykułów i linków.

 

4. Dalsza integracja z płatnym wyszukiwaniem i technologią cyfrową

Marketingowcy Enterprise SEO nie mogą pracować w silosach. Aby osiągnąć cele i cele biznesowe, niezbędna jest praca w płatnych zespołach wyszukiwania i cyfrowych. Synergia pozycjonowania i PPC była kiedyś nieuniknionym konfliktem w organizacjach wyszukiwania na poziomie przedsiębiorstwa.

 

Obecnie, gdy ponad 80% ruchu w wyszukiwarkach pochodzi z SEO i PPC, nie może być konfliktu , aby:

*Wykorzystaj spostrzeżenia SEO, aby poinformować PPC.

*Wykorzystaj PPC, aby wypełnić natychmiastowe (krótkoterminowe) luki w przypadku słów kluczowych i stron o wysokiej wartości.

*Zwiększ wydajność lokalną i mobilną dzięki SEO i PPC.

*Dziel się spostrzeżeniami w obu kanałach oraz z cyfrowymi interesariuszami.

 

W przyszłym roku upewnij się, że SEO i PPC są ściśle dopasowane, aby zmaksymalizować widoczność i odkrywanie w SERP. Pomaga to odpowiadać na konkretne potrzeby wyszukiwarek o  dużych zamiarach i ważnych osób . Pod względem cyfrowym SEO staje się centralnym punktem kampanii cyfrowych. Statystyki mogą napędzać strategie dotyczące poczty e-mail, wyświetlania, głosu i wideo.

 

W 2022 r. rozszerzy się rola SEO dla przedsiębiorstw, aby zapewnić, że wyszukiwalność jest celem wszystkich treści cyfrowych. Ponadto postępy w technologii dla przedsiębiorstw ( automatyczne wglądy ) pozwalają marketerom cyfrowym, którzy być może nie są tak biegli w wiedzy, jak zwykłe techniczne SEO, zrozumieć wpływ na biznes. W rezultacie marketerzy cyfrowi dokonują skokowych zmian w wykorzystaniu technologii pozycjonowania. Pomaga im to odejść od polegania na długich eksperymentach i testach opartych na teorii i niedokładnych informacjach.

 

5. Zapewnienie pełnych doświadczeń i usług

SEO dla przedsiębiorstw wykracza poza samą optymalizację. Rozwija zarządzanie międzywydziałowe, wykorzystanie wiedzy biznesowej i zarządzanie wynikami w całym przedsiębiorstwie.

Enterprise SEO obejmuje zarządzanie doświadczeniami, które mogą obejmować:

*Rekrutacja i utrzymanie personelu.

*Zarządzanie siłą roboczą.

*Przyjęcie i wykorzystanie technologii.

*Profesjonalne usługi doradcze.

*Zarządzanie kontem wewnętrznym i zewnętrznym.

*Optymalizacja wielu cyfrowych doświadczeń i zasobów.

 

W 2022 roku zarządzanie SEO w przedsiębiorstwie będzie koncentrować się na:

*Szkolenia i certyfikacja SEO, treści i technologii cyfrowych w organizacjach.

*Dostosowanie CEO, CMO i SEO do celów i wyników.

*Szkolenie i zarządzanie technologią i platformą.

*Ewangelizacja wyników, zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie.

*Większa współpraca z IT i rozwojem.

 

Wiele organizacji może to zrobić, budując korporacyjne Centrum Doskonałości SEO.

 

Wniosek

Przyszły rok będzie jedną z wielkich możliwości dla SEO dla przedsiębiorstw. Nowe możliwości otworzą się wraz ze wzrostem liczby punktów dostępu do wyszukiwania, od inteligentnych telewizorów i urządzeń podłączonych (IoT) po smartfony. Aby zaspokoić potrzeby konsumentów i dostosować się do wewnętrznych celów biznesowych, zobaczymy zmianę w przedsiębiorstwach korzystających z narzędzi punktowych, które służą tylko jednemu celowi.

 

Zamiast tego przedsiębiorstwa SEO potrzebują platform klasy korporacyjnej, które zapewniają całościowe rozwiązania dla wszystkich ich potrzeb biznesowych, w tym bezpieczne i niezawodne źródła danych, wydajność, przepływ pracy i szersze możliwości marketingu cyfrowego. Tak więc w przyszłym roku konsumenci będą oczekiwać płynnych doświadczeń online, a SEO będą musieli znaleźć nowe sposoby na szybsze działanie:

*Nadążanie za optymalizacją techniczną oraz jakością treści i rytmem.

*Wykorzystują Business Intelligence do ich dyspozycji – w całym przedsiębiorstwie.

*Skupienie się na całkowitym doświadczeniu użytkownika — na wszystkich etapach podróży klienta.

*Objęcie automatyzacji – skalowanie operacji i poprawa wydajności.

Mamy nadzieję, że wszystkie powyższe informacje pomogą w osiągnięciu sukcesu SEO w 2022 roku!